Pirr i kroppen.

God eftermiddag mina fina vänner!
Dålig på blog update de senate dagarna men det är sådant som händer ibland, Ibland har man mycket och intressanta händelser att skriva om och vissa dagar har man alla skruvarna lösa upp i huvudet och har absolut ingen inspiration över huvudtaget. Det som står på schemat resten av veckan är FN-rollspelet i skolan. Kommer nog bli rätt spännande för det är första gången vi ettor någonsin är med i det årliga spexet.

För er som inte vet vad FN-rollspelet är för något är det ett rollspel som Sannarpsgymnasiet har varje år och som innefattar att man ska skriva massa resolutioner om FN:s olika frågor och så tillhör man ett speciellt utskott.
Jag har tex ingått i utskottet fred och säkerhet och skrivit en resolution om hur världen ska åstadkomma militär nedrustning...hmmm, tycker ni det låter knepigt? Då kan jag säga att det ÄR knepigt och förbannat svårt upp till det men det ska nog lösa sig till slut.
Extra nervöst är det eftersom jag ska hålla Islands inledningstal för en hel del av skolans elever som är med i rollspelet. Mycket stilga ord måste man använda sig med delegater,ärade generalsekreterare och massa anndra saker som m,an ibland kan tycka sig vara väldigt svårt. Men det här klarar jag, bara man tror på sig själv så fixar sig det mesta och om inte finns det fler chanser.
Eftersom klädkoden är väldigt strikt denna veckan måste jag ner och shoppa lite diplomatiska kläder (tex, skjortor, finbyxor, pennkjolar osv) med mamma alldeles strax.
Alla tjejer måste ha finskor på sig med eller utan klack så man kommer känna sig som en riktig fancy-pants:are när man går runt bland de elever som  inte är med i rollspelet. Rätt kul endå!! Håret måste också vara uppsat i strikta frisyrer.

Hej så länge så kanske jag lägger upp lite bilder på mina delegat kläder! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0