Winners never quit, cos´ quitters never win.

Motivation...är ett bra ord tycker jag. OM man bara har det för annrs kan det ordet vara det hemskaste som finns! Motivation är något man får söka efter. Söka efter sitt egna sätt att göra en tråkig sak rolig...som i de flestas fall träning.
Alla vill se så bra ut och så vältränade och då är motivation grunden till en snyggare och mer vältranad kropp och en sundare livsstil.
På¨den fronten (gällande träning iallafall...sunt liv? det kan man ju ta sig en funderare om.) kan jag vara otroligt flitig eller åt helvete åt skogens dålig. Jag tror nästan alla känner igen sig i mitt fall att man säger till sig själv: NEJ, nu banne mig ska jag börja träna som en dåre för att få playans snyggaste kropp i sommar, och man lovar sig själv att träna varje dag och äta så sunt som möjligt.
Ens mål kanske håller i si  sådär två eller tre veckor MAX och sedan ligger man i soffan och tycker att det är SÅ mycket bättre och skönare och man tänker fientliga tanken: äsch det där hinner jag göra imorgon med, man måste ju få vile ocksåm herregud nu får du ta och lugna dig lite ditt träningsfreak.





Innerst inne tror jag att man vet att man bara försöker komma på undanflykter till att få tillåtelse att ligga på latsidan och att man egentligen borde hålla sig till det man lovat sig själv.
Inte nog med det utan man känner behovet att belöna sig själv med gottigheter som tex: Denna skolveckan har varit jäkligt tuff och mitt humör har varit i botten och jag behöver en stor fet godis påse från hemmakväll för det är jag verkligen VÄRD så duktig som jag har varit!!
Väldigt lockande tanke den där måste jag delge er och händer en hel del i min rosaskimmrande värld (min egna värld där allt är grönt och fint).
Men idag känner jag att jag har varit riktigt duktig..iallafall på träningsfronten då jag har gott på ett underbart svettigt afro pass och sedan ett hård självdiciplinierat gym pass på egenhand. TUMMEN UPP JULES! 
Misstolka inte det jag skrev om att belöna sig själv för ibland måste man göra det för att finna motivation men bara det inte händer för ofta och belöningar för ett arbete som man egentligen inte borde belönat med så mycket gottigheter eller vad man nu valt att belöna sig med!

Nu ska jag duscha bort all äckel svett och sedan gå och sova! Puss på er mina fina läsare.
ps: super nöjd med mitt hår och hoppas innerligt att jag ska kunna få till en bra bild så ni får se resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0