Söta drömmar..

Hej mina fina vänner!
Börjar idag med att bertätta hur vansinningt duktig jag känner mig. Det måste ha skett ett mirakel eller något liknande för jag har suttit stilla på en stol från att min lilltå kom innanför dörren tills nu och bara pluggat!!
Eller okej då, jag tror ni genomskådade mig, jag har suttit lite på facebook med för att jag endast använt datorn idag. Men så blir det väll inte bara för mig eller? Hope not.. 
För oftast när jag ska plugga blir det att man tar i lite för mycket inan man börjat och säger till polarna i plugget eller ens föreldrar som man vill impa på: Idag ska jag plugga HELA dagen!

Men istället slutar det med att man sitter halva dagen på fejjan och bara slösurfar och håller tummarna för att någon smaskig nyhet ska komma inhoppandes i händelse flowet och när det inte gör det så hoppas man ännu mera utan resultat.. Som jag nämnde igår är ju motivation en väldigt stor del av pluggande också..Åt heliske med det om man inte har det FAST...idag hade jag det faktiskt och är redigt stolt över det med.
Lite pinsammt känns det ju dock när man kommer tillbaka till skolan nästa dag och man hör alla runt om sig snacka om allt plugg dem har gjort och sedan kommer frågan eller ja, påståendet: Nu måste du ju kunna allt eftersom du pluggade hela dagen igår!!
Man vill ju inte heller ljuga så då kommer ju den dära ursäkten: Nej jag var så jäääkla trött så jag pallade inte... och tätt efter det kommer det där nervösa skrattet då man försöker göra det ännu mera till en ursäkt och så där lite små gulligt men när det bara är ett sätt att uttrycka den besvikelse man har emot sig själv att man aldrig kom att göra det man lovat.
Dock har jag för ett tag sedan fått svar varför det är just så här med mig. Inte bara med mig utan det finns detta problemet som många har. Unga som gamla. Vissa får reda på det i tidig ålder vissa i sen ålder. En del skäms över det och kan inte riktigt acceptera det, vilket jag håller med dem om att det kan vara riktig svårt men man får göra sitt bästa helt enkelt och tänka så positivt om det som det bara går. Promlematiken jag pratar om är ADD.
ADHD fast inte med det utåtagerande beteendet då man inte kan sitta still. Många försår inte innerbörden av det och just nu är jag för trött för att skriva om det.
Lär kanske ånga att jag nyss blottade en del av mig själv som få vet om. 
Döm inte förren du vet tillräckligt är mitt sista ord till er innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0